- Ervaring met de Participatiewet en de IOAW.
- Minimaal 3 jaar ervaring als consulent inkomen binnen een gemeente.
- Startdatum: Zo spoedig mogelijk.
- Uren per week: 24 uur.

Wat vragen wij?
Wat bieden wij?
- Professionele begeleiding
- Markt conform salaris
- Ruimte voor ontwikkeling
Waarom Matchpartner?
- Meer dan 20 jaar ervaring
- Persoonlijk contact
- Veel ruimte voor ontwikkeling
- JIJ staat centraal
Functie omschrijving
Als Consulent Inkomen bij de Werkorganisatie Druten Wijchen ben jij verantwoordelijk voor het beoordelen van aanvragen op grond van de Participatiewet en de IOAW. Je maakt rapportages en beschikkingen, verricht voortgangsgesprekken en voert mutaties door. Daarnaast verstrek je voorlichting, beantwoord je vragen en klachten van klanten, en zoek je naar verbetermogelijkheden. Je stimuleert de zelfredzaamheid van klanten en werkt samen met interne en externe ketenpartners. Je beheert je eigen caseload en bent het eerste aanspreekpunt voor je klanten. Ook verricht je fraudeonderzoeken waar nodig.
Verantwoordelijkheden:
- Beoordelen van aanvragen op basis van de Participatiewet en IOAW.
- Rapportages en beschikkingen opstellen.
- Voortgangsgesprekken voeren, rechtmatigheidsheronderzoeken uitvoeren en mutaties doorvoeren.
- Voorlichting verstrekken en vragen/klachten van klanten beantwoorden.
- Signaleren van probleemsituaties bij klanten en zoeken naar verbetermogelijkheden.
- Zelfredzaamheid van klanten bevorderen.
- Samenwerken met interne en externe ketenpartners zoals het Sociaal Team en Werkbedrijf Rijk van Nijmegen.
- Beheren van eigen caseload en fungeren als aanspreekpunt voor klanten.
- Uitvoeren van fraudeonderzoeken waar nodig.
Functie eisen
- Bereidheid om in dienst te treden (geen zzp’er).
- Minimaal 2-3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als consulent inkomen binnen een gemeente.
- Aantoonbare afgeronde HBO bachelor opleiding.
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met Suite4SD (benoem dit duidelijk in het cv).
- Motivatiebrief, geschreven door de kandidaat zelf, waarin de geschiktheid voor de functie wordt toegelicht.
Over Matchpartner
Matchpartner is een gespecialiseerd detacheringsbureau in de branches: Zorg en Welzijn, Arbo en Verzuim, Gemeente en Onderwijs. Dit doen wij vanuit de inhoud en met focus op het centraal stellen van jou als kandidaat. Wij vinden het belangrijk om een duurzame samenwerking aan te gaan en stellen ook gezelligheid en een klik voorop. Regelmatig contact, samen lunchen of sparren over je loopbaan: we vinden het belangrijk om met jou te blijven schakelen.Reageer direct!
Wij doen hard ons best om jou zo snel mogelijk (binnen 2 werkdagen) reactie of feedback te geven. Voor deze vacature kun je contact op nemen met Marwan via 06-43231305 of marwan@matchpartner.nlArbeidsvoorwaarden
Verder over Matchpartner:
Wij hechten veel waarde aan de wensen van de kandidaten en doen altijd ons best deze te vervullen. Denk aan uitdagende functies en ontwikkelmogelijkheden. Je kunt van ons een proactieve houding verwachten. Wij zullen kansen creëren bij onze klanten op basis van jouw profiel en wensen. Daarbij streven we altijd naar goede communicatie met terugkoppeling, feedback en bereikbaarheid.