Kwaliteits- en Projectmedewerker DIV
Verwijderen
Opslaan
Solliciteer op deze functie
Vacature header

Kwaliteits- en Projectmedewerker DIV

Executive
Burgum

Wat vragen wij?

  • Een inhoudelijke expert
  • Kennis van wet en regelgeving
  • Politiek sensitief

Wat bieden wij?

  • Flexibele werktijden & mogelijkheid om hybride te werken
  • contract van 1 jaar met zicht op vast
  • Salaris van maximaal €4.811,- bruto per maand

Waarom Executive?

  • Betrouwbaar en persoonlijk
  • Interessante opdrachten en vraagstukken
  • professionele bemiddeling
Terug naar overzicht
Vacature delen

Kwaliteits- en Projectmedewerker DIV

Exclusieve wervingsopdracht voor gemeente Tytsjerksteradiel.

Word Kwaliteits- en Projectmedewerker DIV bij Gemeente Tytsjerksteradiel & kom werken op it moaiste plakje fan Fryslân!

Als Kwaliteits- en Projectmedewerker DIV op de afdeling Documentaire Informatievoorziening (DIV) houd je je bezig met registreren, beheren, archiveren en ontsluiten van informatie. Jij legt, in samenwerking met je collega’s, de organisatie voorwaarden op waardoor informatie duurzaam wordt bewaard om de toegankelijkheid te garanderen. Daarnaast lever je adviezen die bijdragen aan het bewaken van de toegankelijkheid van de informatie en de digitale transitie. Ook lever je gebruikersondersteuning bij het gebruik van de verschillende (archief-) systemen.

Op hoofdlijnen gaat het om de volgende werkzaamheden:

  • Toezicht houden op de naleving van kwaliteitsrichtlijnen en processen in de documentaire informatievoorziening;
  • Uitvoeren van steekproeven en kwaliteitscontroles op documentbeheer en archivering;
  • Identificeren van afwijkingen en doen van voorstellen verbeteringen;
  • Samenwerken met afdelingen voor continue verbetering van het documentbeheer en informatiesystemen;
  • Beheren en actualiseren van kwaliteitsdocumenten en -procedures;
  • Ondersteunen bij audits en bijdragen aan procesoptimalisaties in digitaal informatiebeheer;
  • Signaleren van ontwikkelingen op het gebied van informatievoorziening en bijdragen aan procesoptimalisatie;
  • Opzetten en uitvoeren van deelprojecten op het gebied van digitaal informatiebeheer.

Jij speelt een cruciale rol in het bewaken en verbeteren van de kwaliteit van onze informatiestromen. Je zorgt ervoor dat informatie op een efficiënte, correcte en veilige manier wordt vastgelegd en beheerd volgens de geldende kwaliteitsnormen. Ook voer je controles uit op de naleving van procedures en werk je nauw samen met collega’s om verbeteringen door te voeren.
Zo help jij de organisatie om elke dag vooruitgang te boeken, en dat met een gezonde dosis lef en creativiteit – sa dogge wy dat!

Wie zoeken wij?

Een inhoudelijke expert met natuurlijke overtuigingskracht die zich flexibel weet op te stellen en aansluiting vindt bij de gebruikers in de organisatie. Je toont je soms flexibel, soms standvastig, afhankelijk van wat nodig is. Met deze eigenschappen weet je telkens de ander te motiveren tot verbeteren en tot het leveren van resultaten.
Het werken in projecten is jou niet vreemd en je zoekt daarin actief de samenwerking met gebruikers, Informatiemanagers, applicatiebeheerders of bijvoorbeeld de Privacy Officer.
Daarnaast beschik je over een “helicopterview”; je overziet de materie en complexe verbanden en je komt vervolgens tot concrete adviezen en oplossingsrichtingen. En uiteraard ben je politiek sensitief.

Wat vragen we van jou:

  • Hbo werk- en denkniveau. Bij voorkeur ben je ook in bezit van een relevante opleiding;
  • Kennis van de archiefwet en aangrenzende wet- en regelgeving;
  • Minimaal twee jaar relevante werkervaring binnen het werkveld DIV (als kwaliteitsmedewerker of recordmanager of in een vergelijkbare functie);
  • Ervaring in het uitvoeren van analyses en audits en het gestructureerd uitzetten van actie-en verbeterplannen. Je zoekt daarin actief de samenwerking met alle belanghebbende;
  • Je hebt een positieve houding ten opzichte van de Friese taal waarbij passieve beheersing van de Friese taal een pre is.

Over gemeente Tytsjerksteradiel

In gemeente Tytsjerksteradiel werk je niet zomaar ergens: je werkt op in Daaldersk Plak! We zijn een prachtige Friese plattelandsgemeente met 33.000 inwoners en zeventien dorpen, waar je elke dag de kans krijgt om impact te maken, dicht bij onze gemeenschap en in een omgeving waar innovatie en traditie hand in hand gaan.

Vanaf 1 januari 2025 is Tytsjerksteradiel aan een nieuw hoofdstuk begonnen als zelfstandige gemeente. We zijn ‘prettig eigenwijs’ en doen dingen graag op onze eigen manier. Hier vind je ruimte voor initiatief, creativiteit en verantwoordelijkheid, terwijl je tegelijkertijd geniet van de mooiste plekjes die Fryslân te bieden heeft.

Om samen vorm te geven aan onze nieuwe koers zoeken we enthousiaste mensen.
Mei-inoar wurkje oan in krêftige organisaasje!

Matchpartner Executive

Matchpartner Executive verzorgt exclusief de werving voor deze vacature. Voor vragen over deze vacature kun je terecht bij Marten Hoekstra of Ben Wentink.

Arbeidsvoorwaarden

  • Een salaris tussen € 3.359,00- en € 4.811,00 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek, schaal 9 Cao Gemeenten;
  • Een arbeidsovereenkomst voor 32-36 uur per week voor een periode van een jaar met uitzicht op een vast Daaldersk Plak;
  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid om deels vanuit huis te werken;
  • Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van het brutosalaris, extra verlofuren en deelname aan de pensioenregeling bij het ABP;
  • Een cultuur waar jouw ideeën en initiatieven worden gewaardeerd en je elke dag met plezier naar je werk gaat;
  • Ruime mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling door middel van trainingen en coaching.

Wat vinden je collega's?

Meer weten over deze vacature?

Marten Hoekstra

Executive
(06) 4238 7143
Bel mij terug

Gerelateerde vacatures

Kun je de passende vacature niet vinden?

Meld je aan voor een JobAlert en ontvang een email zodra er een vacature beschikbaar komt of stuur een open sollicitatie