Casemanager Omgevingsrecht
Verwijderen
Opslaan
Solliciteer op deze functie
Vacature header

Casemanager Omgevingsrecht

Gemeente
Vianen

Wat vragen wij?

  • Afgeronde hbo opleiding
  • Relevante werk- of stage ervaring
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal

Wat bieden wij?

  • Een salaris tot maximaal € 4.811,00
  • Reiskostenvergoeding
  • Stabiliteit en transparantie

Waarom Matchpartner?

  • Vast contactpersoon
  • Trajectbegeleiding/coaching on the job naar eigen wens
  • Groot netwerk en duurzame samenwerkingen
Terug naar overzicht
Vacature delen

Functie omschrijving Casemanager Omgevingsrecht

Voor een gemeente in de provincie Utrecht zijn wij op zoek naar een ervaren Casemanager Omgevingsrecht.

Jouw taken en verantwoordelijkheden:
Als casemanager omgevingsrecht ben je het eerste aanspreekpunt voor initiatiefnemers die een omgevingsvergunning willen aanvragen. Je begeleidt hen stap voor stap door de gemeentelijke procedures. Dit omvat onder andere het behandelen van principeverzoeken en bouwaanvragen. Met de invoering van de nieuwe Omgevingswet op 1 januari 2024 ligt de focus minder op het strikt toetsen van aanvragen en meer op het meedenken en adviseren om initiatieven te realiseren. Je draagt hieraan bij door:

  • Actief mee te denken en initiatiefnemers te helpen de meest geschikte route te kiezen voor het verkrijgen van een vergunning;
  • Te fungeren als eerste aanspreekpunt voor onze inwoners;
  • Zowel enkelvoudige als meervoudige aanvragen te behandelen;
  • Aanvragen te toetsen en de ontvangen adviezen te beoordelen op kwaliteit en samenhang;
  • De voortgang en kwaliteit van processen nauwkeurig te bewaken;
  • Actief deel te nemen aan projectgroepen en mee te denken over oplossingen.

Functie eisen Casemanager Omgevingsrecht

  • Beschikt over een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelorniveau;
  • Heeft ten minste 5 jaar relevante werkervaring als casemanager of vergunningverlener binnen het omgevingsrecht (Wabo en Omgevingswet) in een gemeentelijke organisatie;
  • Is minimaal 3 dagen per week fysiek aanwezig op de werklocatie;
  • Maakt gebruik van een eigen mobiele telefoon met abonnement voor zakelijke contacten, in lijn met het ‘Bring your own device’-beleid;
  • Beschikt over een afgeronde opleiding ‘Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht 1’ (ABW1).

Bedrijfsprofiel

Matchpartner is een gespecialiseerd bemiddelingsbureau in de branches: Zorg en Welzijn, Arbo en Verzuim, Gemeente en Onderwijs. Dit doen wij vanuit de inhoud en hierbij stellen wij jou centraal. Wij vinden het belangrijk om een duurzame samenwerking aan te gaan en hierbij is gezelligheid en een klik ook zeker belangrijk. Gezellig lunchen en koffie drinken met je vaste contactpersoon of sparren over je loopbaan is dan ook geen uitzondering.

Arbeidsvoorwaarden

Voor deze functie zijn we op zoek naar een Casemanager Omgevingsrecht die op basis van een deta – vast constructie ingezet wil worden. Dit houdt in dat je in eerste instantie via Matchpartner wordt gedetacheerd bij bovengenoemde gemeente. Na een jaar kun je in dienst treden bij de gemeente.

  • Salaris tot €4.811,00 afhankelijk van kennis en ervaring
  • Pensioen bouw je direct op
  • Reiskosten worden volledig vergoed
  • 25 vakantiedagen (op basis van 40 uur)
  • Eindejaarsuitkering

Reageer direct

Waarom reageren op deze vacature via Matchpartner? Wij zijn een betrouwbare en persoonlijke organisatie en gaan met respect en vertrouwen met jou om. Daarbij staat wat jij wil en wat je kunt voorop. Transparant? Absoluut! We doen hard ons best om jou snel reactie of feedback te geven. Bereikbaar? Zeker.

Voor deze vacature kan je schakelen met Elise Dekker via 06 39 70 09 55 of elise@matchpartner.nl.

Wat vinden je collega's?

Meer weten over deze vacature?

Gerelateerde vacatures

Kun je de passende vacature niet vinden?

Meld je aan voor een JobAlert en ontvang een email zodra er een vacature beschikbaar komt of stuur een open sollicitatie