Consulent Werk & Inkomen
Verwijderen
Opslaan
Solliciteer op deze functie
Vacature header

Consulent Werk & Inkomen

Gemeente
Elburg

Wat vragen wij?

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als allround consulent inkomen
  • Aantoonbare werkervaring bij het richting werk begeleiden van inwoners
  • Een afgeronde opleiding op hbo niveau

Wat bieden wij?

  • Salaris passend bij kennis en ervaring
  • 100% Reiskostenvergoeding
  • Doorgroeimogelijkheden
  • Pensioensregeling

Waarom Matchpartner?

  • Meer dan 20 jaar ervaring
  • Persoonlijk contact
  • Veel ruimte voor ontwikkeling
  • We stellen jou centraal
Terug naar overzicht
Vacature delen

Functie omschrijving Consulent Werk & Inkomen

Bestaanszekerheid en armoedebestrijding zijn belangrijke thema’s in deze tijd. Ben jij die consulent inkomen die het belangrijk vindt om inwoners die het echt nodig hebben te ondersteunen? Ben jij in je element tijdens contacten met (jonge) inwoners en/of andere werkers in het sociaal domein? Hebben wet- en regelgeving weinig geheimen voor je en schroom je niet om maatwerk toe te passen als een situatie daar om vraagt? Dan zijn we op zoek naar jou!

Vanwege zwangerschaps- en bevallingsverlof zoeken we een ervaren consulent met in elk geval ruime ervaring op rechtmatigheid van de Participatiewet. Deelname aan het arbeidsproces of anders maatschappelijk betrokken zjin, is niet zomaar voor iedereen weggelegd. Soms is er om wat voor reden dan ook sprake van een afstand tot de arbeidsmarkt. Ben jij doortastend en krijg jij er energie van om werkzoekenden op een coachende wijze op weg te ondersteunen bij het plan van aanpak naar een zo duurzaam mogelijke baan? Als je daar ook ervaring mee hebt, is dat een enorme pré. Het is een afwisselende functie waarin je het verschil kunt maken in levens van mensen.

De consulent werk en inkomen

  • Behandelt aanvragen, wijzigingen en beëindigingen levensonderhoud en met name voor jongeren tot 27 jaar.
  • Stimuleert en motiveert (jonge) inwoners om werk te vinden of ondersteunt hen met een traject op weg naar werk.
  • Stelt beschikkingen op aan de hand van wet- en regelgeving, jurisprudentie en gemeentelijk beleid;
  • Doet van heronderzoeken in het kader van de Participatiewet.
  • Voert administratieve taken uit en verwerkt mutaties in X-Works

Functie eisen Consulent Werk & Inkomen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als allround consulent inkomen
  • Aantoonbare werkervaring bij het richting werk begeleiden van inwoners
  • Aantoonbare werkervaring in/met het ondersteunen van jongeren tot 27 jaar
  • Een afgeronde opleiding op hbo niveau
  • Aantoonbare werkervaring met X-works
  • Je bent 24 tot 36 uur beschikbaar

Over Matchpartner

Matchpartner is een gespecialiseerd detacheringsbureau in de branches : Zorg en Welzijn, Arbo en Verzuim, Gemeente en Onderwijs. Dit doen wij vanuit de inhoud en hierbij stellen wij jou centraal.
Wij vinden het belangrijk om een duurzame samenwerking aan te gaan en hebben oog voor jou persoonlijk als kandidaat. Wat zijn je wensen, wat is je situatie nu en zijn er nog verbeterpunten? Wij kijken verder dan je CV, kortom: jij als kandidaat staat centraal! Wij zorgen ervoor dat je met een positief gevoel naar je nieuwe baan gaat.

Reageer direct!

Wij doen hard ons best om jou zo snel mogelijk (binnen 2 werkdagen) reactie of feedback te geven. Voor deze vacature kan je schakelen met Patrick Hopma via (06) 3448 5221 of patrickh@matchpartner.nl

Arbeidsvoorwaarden Consulent Werk & Inkomen

  • Salaris tot €4700,-
  • Reiskostenvergoeding (€0,21 per km)
  • 25 vakantiedagen met 8,33% vakantietoeslag
  • Pensioenregeling
  • Opleiding en ontwikkelingsmogelijkheden

Wat vinden je collega's?

Meer weten over deze vacature?

Patrick Hopma

Sociaal Domein
(06) 3448 5221
Bel mij terug

Gerelateerde vacatures

Kun je de passende vacature niet vinden?

Meld je aan voor een JobAlert en ontvang een email zodra er een vacature beschikbaar komt of stuur een open sollicitatie